Moje codzienne smutki i radości :)

wnoros1 napisał:
Odświeżę ten temat, bo mam podobne problemy ze skrzypieniem przedniego zawieszenia w Lagunie kombi 1ph2 2000 rok. Dobrze to ujął jeden z Gości "Wydaje dzwieki jak starak kanapa, bardziej skrzypi na małych krotkich nierownosciach". Wykluczam drążki i końcówki kierownicze, łączniki stabilizatora oraz łożysko górnego mocowania amortyzatora, bo to wymieniałem. Co do wahaczy to były sprawdzane wielokrotnie przez różnych fachowców i każdy mówi, że są ok. Na podnośniku gdy skręca się koła to wyraźnie słychać jak skrzypienie dobiega z górnego mocowania amorka, ale to już wykluczyłem bo jest nowe łożysko. Sam już nie wiem co to może być zawieszenie niby ok, a te skrzypienie może przyprawić o ból głowy. skoro wszystko wymieniłeś to pozostaje tylko sprawdzenie zbieżności i łożysko piasty.

Robert Białczak nie mam pojęcia jakie masz łożyska w piastach, ale skoro w Lagunie są łożyska dwurzędowe stożkowe, to dlaczego w megance miało by być inaczej winę może mieć brak smarowania lub jeżeli to łożyska o symbolu "ZZ" nieodpowiedni, zastosowany w nich smar łożyskowy. Ma to, wbrew pozorom duże znaczenie. Może nie zastosowano do dokręcania tych łożysk klucza dynamometrycznego (częsty błąd mechaników, bo tego rodzaju łożyska dokręcają na "czucie"). Sprawdź zbieżność kół tylnej osi(nieregulowane), bo może kiedyś gdzieś zawadziłeś osią i coś się zgięło oraz kąty pochylenia tylnych kół(nieregulowane). Zbieżność powinna wynosić: 3(+-)1 lub 0 stopni30' z tolerancją (+-)10', zaś pochylenie koła (-)1stopień 15' z tolerancją(+-) 10'
Pozdrawiam

Freju napisał:
Coraz bardziej żałuję, że kupiłem to " oszczędne auto" jakim jest laguna II 1.9 dCI Samochód pali mi zarówno w mieście przy spokojnej jeździe ponad 8 litrów ropy i bez różnicy czy to miasto czy to trasa pali tak samo co z tym zrobic?? to chyba za dużo jak na diesla...na 7 litrach paliwa z shell robie niecale 80 km POMOCY mam pomału mam ochotę sprzedać to coś... co zrobić z tym spalaniem?? ( bylem w serwisie i na komputerze nie pokazalo zadnego błędu) HELP oraz :
filtr powietrza jest nowy..... nie panikuj co to za sprawdzanie ile przejedziesz na 7 litrach ON Nie napisałeś jaki to cudo ma przebieg, kiedy wymieniałeś klocki hamulcowe, czy sprawdzałeś łożyska kół, jakie masz ciśnienie w ogumieniu, jaką zbieżność przedniego zawieszenia, ile dziennie przejeżdzasz kilometrów i czy już zmieniłeś obuwie na letnie, a tym samym lżej naciskasz na gaz ...itp itd wiesz, zrobiło się ciepło i wróżki leżą na plaży - jednym słowem za mało danych z których można coś wywnioskować. Zatankuj samochód do pełna, tak aż się wyleje na chodnik, czy co tam mają na stacji i przejedź ze 600 kilometrów, potem dotankuj znowu do pełna...wtedy stwierdzisz realne zużycie, komputer nigdy nie odda prawdziwego zużycia, więc mu nie ufaj
Pozdrawiam

W moim aucie , aby jechać prosto, kierownica musi być lekko skręcona w lewo, gdy puszczę kierownicę wraca ona do ustawienia ,,na wprost" ale samochód ściąga na prawo. Wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahaczy, ustawiłem zbieżność kół, ale problem występuje nadal. Jest to bardzo uciążliwe, gdyż na prostym odicnku bez przerwy muszę ,,kontrować" kierownicą w lewo i po godzinie takiej jazdy ręce się męczą. Mechanik, u którego ustawiałem zbieżność, powiedział, że są minimalne luzy na drążkach kierowniczych, ale przy tym przebiegu (154 tys.) to normalne. Jednak sama jazda jest uciążliwa, a nie wiem co jest przyczyną tych anomalii. Do wymiany są na pewno amortyzatory, ale czy to ma jakis związek z tym, że auto tak sie prowadzi?


Wielkie dzięki
A jak ustawić przekładnie w lali tak żeby kierownica była na środku ?

A więc tak geometri jeszcze nie robiłem tylko chce ustawić przekładnie żeby kierownica była na środku a potem jechać do mechaniora na geometrie bo ogólnie tutaj we wrocku to zaraz pieprzą że to kupa roboty że ci co wymieniali przekładnie to powinni ustawić itd.. i zaraz cena nie wiadomo jaka Po pierwsze to najpierw ustaw zbieznosc!!!

kierownice w lagunie II mozes ustawic na wieloklinie do prostych koł - warunkiem jest jednak ustawienie zbieżnosci(geomterii) - nie wiem jak w innych miastach u mnie oferuja dwie opcje ustawienia zbieznosci

- zbieznosc przednich kol bez ustawiania kola kierowniczego - (ja wybieram ta opcje potem ustawiam kierownice do prostych kol przestawiajac ja na wieloklinie - jesli sie da oczywiscie) - tansza opcja

- oraz pelna geometria wtedy ustawiaja wszytko lacznie z kolem kierwniczym - ale trzeba tez z glowa wtedy zalozyc kierownice bo jak sie ja bardzo skreci albo zle skreci kolumne to potem moze brakac regulacji im na drązkach - to jest oczywiscie drozsza opcja

A nawiazujac do tematu to w lagunie przeciez nie rozpina sie przewodow hamulcowych kol - jedynie dwa przewody idace od pompy ham do pompy ABS - a je sie odpowietrza bardzo fajnie i nie powinno byc zadnego problemu.

Witam

Jeśli chodzi o hamulce to normalnie się odpowietrza jak w każdym klasycznym samochodzie bez żadnych udziwnień.

Co do kierownicy to jedż na zbieżność i niech ci ustawiają kierownicę, w lagunie może można przestawiać koło kierownicy jak się chce, ale są samochody że koła kierownicy nie można założyć jak się chce tylko w jednym określonym położeniu. I jak wtedy po zbieżności mam niby przestawić sobie kierownicę.

Pozdrawiam

Kolego co do Laguny I to sie zgodze ale w II nie spotkałem jeszcze takiej co by nie miała symetrycznego wieloklinu na kierownicy(koło kierownicy można włożyć w każdej pozycji). W II zawsze ustawiam zbieżność kół a potem ustawiam kierownice na wprost do ustawionych (jeśli auto nie ma ESP)

mam to samo w lagunie 1 ściąga w prawo robiłem zbieżność kół i dalej nic

W mojej Lagunie 16 16v mam problem z położeniem kierownicy podczas jazdy na wprost. Jest ona przekrzywiona w prawo o ok. 8 stopni. Zbieżność kół jest OK. Nie znośi mnie na żadną stronę, nie ma żadnych stuków w zawieszeniu.

Dziękuję za ewentualną odpowiedź.

Witam serdecznie.

Ostatnio kupiłam lagune II z 2004 roku po przekładce i niestety są z nią pewne problemy. Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc była bym niezmiernie wdzięczna. Obawiam się że wyrzuciłam sporo pieniędzy w błoto...

Oto co jest z nią nie tak (dodam że jak ją sprawdzaliśmy na komputerze w salonie renault przed zakupem to wyszło wszystko dobrze):

- przednie drzwi się nie zamykają - nie wiem jak to się stało że nie zauważyliśmy tego przed zakupem - a może działały a ja bawiąc się guzikiem od kontroli rodzicielskiej coś zepsułam lub przestawiłam?;

- wczoraj zaczęła się świecić kontrolka od silnika (ponownie pod komputerem trzeba to sprawdzić?);

- przednia szyba od strony kierowcy się zacina - tzn chodzi ale bardzo powoli i z przerwami;

- klima jest odpięta (mam nadzieje że sprawna) - chcę podłączyć, wymienić filtry i nabić,

- nie wiem czy poduchy działają ani jak to sprawdzić (od początku świeci się kontrolka - taki wykrzyknik - na komputerze nic nie wyszło, możliwe że to coś z poduszkami?);

- zapasowa karta nie działa - nie wiem czemu, jak i gdzie to naprawić i czy w ogóle się da to zrobić;

- mam wrażenie że samochód w pewnych chwilach podczas jazdy drży (możliwe że to wina zbieżności i wyważenia kół?);

- radio nie działa - trzeba coś tam odkodować;

- licznik pokazuje w milach (wyżej widziałam instrukcje, spróbuję to dzisiaj ustawić).

Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc?? Gdzie mam się z tym wszystkim zgłosić?? Czy jest może ktoś z okolic Kielc lub Krakowa kto dobrze by mi to wszystko zrobił?? Ile to wszystko mniej więcej (chociaż orientacyjnie) by kosztowało??

A może po prostu sprzedawca mnie oszukał (mówił że autko nie wymaga żadnego wkładu finansowego poza wymianą oleju i nabiciem klimy), a to dopiero początek usterek które powoli zaczynają wychodzić?? A może to po prostu drobne pierdółki które wystarczy poprawić i wszystko będzie cacy??

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

** Dodano: 09-07-2009, 15:04 **
Co do drżenia już wiemy - przynajmniej jakiś tam mechanik twierdzi że trzeba sworzeń wymienić, ustawić zbieżność, wyważyć koła i powinno być o.k.


 
Użytkownik "Leszek" <aaa@aaa.pl> napisał w wiadomości
news:e2pn49$5fs$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Zepsul mi sie czujnik temperatury zewnetrznej w samochodzie, taki
> termistor
> zalany zywicą w obudowie. I moje pytanie? Jak to mozliwe ze takie cos sie
> psuje po kilku latach?! Szczegolnie ze w lagunach te padajace czujniki to
> standard :/ Zmienila sie struktura czy co? Takie czysto teoretyczne
> pytanie
> :)

_Francuska technologia_.
Zajeżdżam tydzień temu Laguną na regulację zbieżności kół (nie do serwisu
Renault).
Gość instaluje te lasery na kołach i chce zapalić silnik (aby wspomaganie
działało) a tu nic.
Kartę wkładam - radio się włącza więc ją widzi, a na przycisk "Start' zero
reakcji.
Wyjdź/wejdź też nic nie pomogło (a tak mnie to kiedyś śmieszyło w kawale).
Po 10 minutach zmagań i daniu mu 10 minut 'za zastanowienie' już mnie mieli
wypychać.
Zasugerowałem, aby go zresetować - odłączyli akumulator, poczekali,
podłączyli i wyjechałem bez problemu.

Tylko szyby teraz jakoś "różnie działają" i wycieraczki jakby 2x wolniejsze

Muszę poszukać w instrukcji, bo tam chyba gdzieś pisało co zrobić jak silnik
się nie da wyłączyć (odłączenie aku może wtedy nie pomóc).

Inna ciekawostka - miałem kilka dni założone zapasowe koło. Po założeniu z
powrotem tego z czujnikiem ciśnienia auto jeszcze dobę twierdziło, że jeżdżę
bez jednego koła.
Co to będzie, jak ESP zacznie działać "po swojemu".
P.G.