Moje codzienne smutki i radości :)

Mamy wózki widłowe ale taki żeby wjechać do sadu jak jest mokro to nie ponieważ wózek GPW Gliwice już jest za stary i dlatego sie zastanawiamy albo taka teleskopowa albo weidmann 1250 CX35. Ja jestem za teleskopową a tatuś bardziej za przegubową i teraz szukam plusów zęby przekonać :D

Wreszcie podpisano umowę na roboty

MOSTALWAR: zawarcie umowy o znaczącej wartości
2010-11-24 16:34:25

Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd Mostostal Warszawa S.A. informuje, że Spółka w dniu 24 listopada 2010 r., podpisała z Focus Park Gliwice Sp. z o.o. Umowę na wykonanie stanu surowego "Centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego Focus Mall", wraz z parkingiem wielopoziomowym, układem komunikacji wewnętrznej, wjazdami, budową dworca autobusowego komunikacji miejskiej oraz budowa infrastruktury technicznej.

Termin realizacji przedmiotu Umowy Strony określiły na 548 dni od daty wejścia Umowy w życie.

Wartość przedmiotu Umowy wynosi: 31,00 mln EUR netto.



http://inwestycje.pl/gpw/komunikaty/?id_pap=20101124_163425_0000159545

Mamy kolejny powód do dumy
Wszystkie pierwsze miejsca w eliminacjach do MP 2007 w Curlingu zajęły katowickie kluby (ŚKC)

Oto wyniki:

Mężczyźni grupa A
Lp. Drużyna Wygrane Przegrane Mecze
1. Awans ŚKC "Śląskie Kamole" 5 0 5
2. Awans AZS "Cieniasy" Gliwice 4 1 5
3. Awans MCC "GPW" Warszawa 3 2 5
4. baraż o 4 m-ce KKC Piechowice 1 4 5
4. baraż o 4 m-ce ŚKC "To Se Ne Da" 1 4 5
4. baraż o 4 m-ce KKC Kraków 2 1 4 5

Mężczyźni grupa B - klasyfikacja końcowa
Lp. Drużyna Wygrane Przegrane Mecze
1. Awans ŚKC "Chec Sport" 5 0 5
2. Awans MCC "Icicles" Warszawa 4 1 5
3. Awans SCC Wa'ku'ta "Blues Brothers" 2 3 5
4. Awans CCC "Yeti" Warszawa 2 3 5
5. AZS "RT3M" Gliwice 1 4 5
6. KKC Kraków 1 1 4 5

Kobiety
Lp. Drużyna Wygrane Przegrane Mecze
1. Awans ŚKC "Spark" 4 0 4
2. Baraż o 2 m-ce ŚKC "JDB" 3 1 4
3. Baraż o 2 m-ce RKC Curlik 2 3 1 4
4. CCC Warszawa 2 2 2 4
5. AZS "Dzwoneczki" Gliwice 2 2 4
6. SCC Wa'ku'ta "Nikita" 2 2 4
7. Axel Toruń 2 2 4
8. AZS "Chili" Łódź 1 3 4
9. PKC Poznań 1 3 4

Witam!

Więc chyba dane za styczeń a nie grudzień a dynamika spadku prawie 3 razy większa niż prognozy. A publikatory nawet CNN - sprzedają dużo dobrej wiedzy jednak spełniają misją właściciela - za którą ktoś płaci. W Gliwicach straciło pracę - w ciągu 3 ostatnich miesięcy ponad 2tys osób - głównie p.sam, i logistyka - z ramach zgłoszeń UP - grupowych - ale większość firm odczuwa zmniejszenie zamówień - np.: Wasko, Mecalux, "Filtry sam" -dwa dni temu "spuściły" ponad 200 osób.

Jeszcze tego nie widać ale walec kryzysu nas dopada w tempie różnym od prognoz UE.

Makro - nie jest dobrze skoro inwestorzy postrzegają nas najgorzej /prawie/ w EW - świadczą o tym działania - przepływy finansowe - a nie to co sobie ktoś gdzieś i z jakiegoś powodu napisał. Przecież spadki na GPW są takie jak BUX - a przecież tam prognozowany jest -5.6PKB.

Nie zależy mnie na spadkach z wielu względów - ale nawet z egoistycznego i zawodowego - jest źle - jestem uczestnikiem GPW od momentu jej powstania - również mam aktywa na innych rynkach. Jest naprawdę źle - niestety rząd przegapił okazję na szczepionkę antykryzysową - teraz jest za późno i choroba będzie miała cięższe i dłuższe skutki.

Tak tylko jak to ludziom powiedzieć - więc sterują otoczeniem....

Cała nasza rozmowa była kierowana w kierunku dostosowania budżetu UM pod nowe warunki rynkowe taki -what if?? Jako zabezpieczenie się przed złym rozwojem rynku - to wszystko - anie jakaś batalia czy nagonka. W kryzysie nie ma mądrych są tyko przypadki i bardziej lub mnie prawdopodobne.


Ziuberek, a czemu tak szybko sprzedajesz monety ? Czy z powodu braku gotówki, czy masz jakieś inne powody ?
Gdybym miał sprzedawać dałbym do gradingu najpierw w Gliwicach. Koszt 29 PLN, a zysk sporo większy.

Pozdrawiam



Na razie dużo nie sprzedałem, tylko kilka zwierzaków, bo wiesz kupowałem na allegro i nie chciałem ryzykować (bałem się że cena spadnie - mam już za dużo doświadczenia z gpw i teraz wolę szybciej realizować zyski). Zarobiłem może 15% na tych monetach ale i tak się cieszę bardzo - boję się trzymać tak drogo kupionych monet bo ich cena może zarówno rosnąć jak i spadać, w przeciwieństwie do tych kupowanych w NBP (tutaj nie widzę ryzyka wielkiego spadku).

Z tych co kupiłem w bankach to też dużo nie sprzedałem, większość dalej trzymam. Prowadzę dokładne statystyki i widzę teraz że ogólnie sprzedałem 30 monet za ponad 5k i zarobiłem na nich jakieś ponad 40% także jak na razie jestem bardzo zadowolony z tych inwestycji

..a no w sumie dobra myśl z tym gradingiem, ale nie wiem czy potrafię wybrać dobre okazy z tego co mam...

Zależy do czego potrzebujesz wózek jak do wypychania gnoju to polecam GPW Gliwice sąsiad ma takiego z łyżką 2,2m i silnikiem od c-330, na przodzie ma koła bliźniacze i 3sekcyjny rozdzielacz, w chlewie jak wypycha to praktycznie zero poślizgu .

Więcej informacji o przejęciu ZNLE Gliwice

Zbigniew Jakubas nabył kolejna spółkę kolejową. Włosi sprzedali NEWAGOWI 80 % akcji w ZNLE Gliwice. Nowosądecki NEWAG należący do znanego polskiego inwestora giełdowego Zbigniewa JAkubasa, kupił od włoskiej grupy kolejowej Team Engineering 80 % akcji Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych Gliwice. - Kwota transakcji objeta jest tajemnicą. Newag sfinansuje ja głównie ze środków własnych. Część pieniędzy bedzie pochodzic z kredytów bankowych.- mówi Zbigniew Jakubas.

Dodaje , ze NEWAG faktycznie juz nabył 24,99 % akcji ZNLE Gliwice. Aby formalnie zwiekszyc zaangażowanie do 80% musi jeszcze uzyskac zgode Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Wniosek firma juz złożyła. Z otrzymaniem zgody Newag nie powinien mieć problemów ze względu na prowadzenie komplementarnej działalności przez obie firmy. Spółka koncentruje sie dziś na produkcji i naprawach lokomotyw spalinowych a ZNLE Gliwice tylko na naprawie pojazdów elektrycznych. Obie firmy pracuja obecnie nad uruchomieniem produkcji nowych lokomotyw.W przypadku Newagu sa to pojazdy sześcioosiowe a ZNLE Gliwice - czteroosiowe. Spółki nie zdecydowały , czy skoncentruja się na uruchomieniu produkcji jednego z typów lokomotyw, czy tez nadal będa pracowac nad oboma. Newag zamierza w tym roku osiągnąc przychody ze sprzedaży na poziomie 360-400 mln zł. Z kolei obroty ZNLE Gliwice powinny przyniesc ok. 80 mln zł. - Planujemy , ze w ciągu 2 lat grupa osiągnie przychody przekraczające 1 mld zł. Aby zrealizowac ten cel będę chciał jeszcze kupić dwie spolki o profilu zblizonym do Newagu- informuje Jakubas.Dodaje , ze jesli w tym roku dojdzie do skutku jedna z duzych zaplanowanych inwestycji, wówczas zwróci się do inwestorów z propozycją objęcia nowych akcji, które sprzeda w ofercie publicznej. Jeśli przejęcia będą się przedłużać , to poczeka na poprawę koniunktury na GPW.Zbigniew Jakubas sam posiada tez wolne środki oraz aktywa któtre może zbyc tak, aby wesprzec planowane przez Newag akwizycje.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/8993/Wi%EA ... liwice.htm

" />[quote="micho a"]

ja słyszałem negatywne opinie bardzo o wózkach RAK produkcji SHL suchedniów czy jakoś tak
siedzisz w metalowej kuwecie więc tyłek boli dodatkowo wibruje strasznie...silnik od ursusa c-330 więc cięzko odpala przykleszcza sie skrzynia pali hektolity paliwa dachu nad głowa nie ma więc i słońce i deszcz wykańcza no a kierownica sie kręci jak w starze bez wspomagania

dla kontrastu można podać np komnatsu czy toyote normalny wygodny fotel silnik LPG szybki łatwo odpala

Kolego wózek Rak powstawał w Fabryce Urządzeń Transportowych Suchedniów tzw. FUT. Negatywną opinie słyszałeś pewnie o Raku, który był skonstruowanyw latach 60, nie ma wspomagania kierownicy, nie ma dachu. Parenaście lat temu FUT produkokował wózki na licenci angielskiego Lansinga, które zresztą eksportował do Angli. Obecnie z FUT nic prawie nie zostalo przejal go Boryszew, ktory ofereuje wozki GP Power chinskie. W Polsce produkcja wozkow zajmuje sie tez Zremb Gliwice wozki GPW.W wózkach wszystkie silniki są silnikami przejętymi z samochodów lub Perkinsa, Deutza, conitinentala. W japo}skich wozkach dominuje silniki toyoty, mazdy, nissana. Jungcheirich mazda, perkins. Linde renault, volkswagen. Bulgary maj zazwyczaj perkinsy. W fabrykach są przystosowane do zasilania LPG. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w Japoni wózki jeżdżą praktycznie na benzynie, diesel i elektryczne. Mała popularność silników diesla w wózkach winika z faktu, że nie można nimi pracować w halach ze względu na spaliny.
Obecnie bardzo popularne ze wzgldu na cene robia sie wozki chinskie np. HC lift, GP Power sa kopia bardzo dobrych wozkow Nissana.
Mnie osobiscie najlepiej jezdzi sie caterpillarami, yalle, hzsterami. Denerwuje mnie jazda linde, nowymi stillami, bo sa na hydrostatach, czyli po zdjeciu nogi z gazu wozek staje. ponadto linde ma osobny pedal do jazdy do przodu i osobny do jazdy do tylu, ciezko sie przyzwyczaic.